טכנולוגיה בשירות הארגון: כיצד לשפר ביצועים עסקיים 

מדי שנה צומח מידע חדש מתוך מידע קיים ב 35% .
בסקר שנערך על ידי קבוצת IDG נמצא כי 78% מהארגונים מאמינים שבאמצעות מידע הם יכולים לקבל החלטות טובות יותר.
פתרונות ביג דאטה מהירים מסייעים לארגונים להקדים את מתחריהם, להתבלט בתחומם, לשפר את ביצועיהם העסקיים ולהתמודד עם היקפים גדולים
של ידע ביעילות, כאשר סביבת עבודה תומכת מסייעת לתת מענה לאתגרים הקיימים. 

איך לעשות זאת נכון ובאילו פתרונות BI להתמקד? המידע מחכה לכם כאן. 

יצירת סביבה ניהולית תומכת 

כדי להפיק יותר מהמידע הקיים חשוב לאפיין את המידע התומך בתהליכים עסקיים וזה משמעותי להבנתם.
מידע זה כולל: מטרות עסקיות ויעדים מדידים על מנת ליצור שפה ארגונית אחידה כך שהמתוכנן ברמה התיאורטית מיושם בפועל עד אחרון העובדים.
לצורך כך על ההנהלה לשתף בידע ולהגדיר תהליכים אלו לרבות שגרות עבודה, ביצוע בקרות, איתור וטיפול במקרים חריגים ומתן יכולת דיווח פשוטה ברמה היומיומית המאפשרת לכל עובד לבצע פעולה זאת גם אם אינו בקיא במערכות דיווח, חקירה והפקת דוחות. 

טכנולוגיה בשירות הארגון: כיצד לשפר ביצועים עסקיים 

אילו שתי היכולות שכדאי לקחת בחשבון כשבוחרים מערכת בינה עסקית: יכולת Self Service ויכולת חקירה מובנית באמצעות דשבורד Dashboard אינטראקטיבי

תחקור השאילתות בכלי ה -BI מבוססים על ה – SQL בהם המשתמש שואל שאלה עסקית והוא מקבל תשובה לאותה שאלה מבלי שהוא מבין מהם המרכיבים המשפיעים על אותה התשובה.
אם ברצונו לחקור נושאים נוספים, שעבורם לא נבנתה שאילתה מראש, הוא נותר תלוי בצוותי הפיתוח.
כיום ישנם
פתרונות BI המציעים self service אמיתי שמבוסס על רעיון ה"אמת האחת" כלומר המשתמש שואל שאלות פתוחות ומקבל תשובות הכוללות גם אירועים שלא קרו ובאמצעותן הוא יכול להגיע לתובנות עסקיות אחרות כמו למשל במקרה הבא: המשתמש ביצע חיתוך כדי ללמוד על תשקיף המכירות של פריט מסוים ובנוסף לכך קיבל מידע אודות אנשי המכירות שלא מכרו את הפריט ומידע על פלחי השוק שמעולם לא רכשו אותו.
המידע הנוסף שהתקבל מאפשר להגיע לתובנות עסקיות חדשות ולהמשיך בחקירה עצמאית וחופשית ללא תלות בכתיבת שאילתות נוספות.

עוד כתבות באתר הכל מהכל :

כיצד זה מתאפשר? 

באמצעות דשבורד אינטראקטיבי המספק יכולת חקירה מובנית על ידי סימון רשומות, שאילת שאלות, לחיצה על שורות מידע בתוך התצוגה והגעה למסקנות חדשות.
בהמשך פעולות אלו מצטמצמות מכיוון שהמערכת לומדת את העדפות המשתמש ומציגה לו אותן כברירת מחדל.
תכונות אלו חוסכות בזמן ובמשאבים אחרים ומשפרות את ה – time to market . 

בנוסף, במערכות בהן קיים smart search מובנה המשתמש יכול לחקור את המידע מכל נקודה ולקבל צירופי ביטויים אשר
מקלים עליו ובהמשך להציג מידע זה בטבלאות, גרפים ותרשימי זרימה המתארים את תהליך קבלת ההחלטות שלו.
יכולות מובנות אלו מביאות לכך שהמשתמש נהנה מ self service אמיתי, המשפר את אופן השימוש במערכת.