שאלות ותשובות בנושא הובלת מבנים

אין ספק שתעשיית המבנים היבילים ומבני מכולה, חוסכים כסף רב לגופים השונים חברות, ארגונים, עמותות, ולאנשים פרטיים. הרכבת המבנים היא רק חלק אחד של העבודה. השלב הבא של הפרויקט, הוא הובלת המבנים אל השטח. כאשר מובילים מבנים פשוטים כמו קרוואנים ומכולות, הצבת המבנים בשטח פשוטה יותר אך כמובן גם היא דורשת הכנה של בעלי המקצוע השונים. כאשר בונים מבנה יביל גדול של 2 קומות או מבנה ארוך במיוחד, יש צורך להוביל את המבנה בחלקים, ולא ביחידה שלמה. 

מי דואג להובלת המבנים הניידים?

בדרך כלל כאשר מדובר במבנה מיד ראשונה החברה שבונה ומרכיבה את המבנים הניידים, אחראית גם למבצע ההובלה וההצבה של המבנה הנייד. חברות אלו, שוכרות שירותים מחברת משאיות ומנופים עבור העברה של המבנים הניידים. את מבצע הצבת המבנה הנייד בשטח מבצעים הפועלים במשאית ההובלה ובמנוף, וביחד עם נציגים של החברה שבנתה את המבנה הנייד. 

אילו מבנים ניתן להוביל באמצעות משאית הובלה?

ניתן להוביל את כל סוגי המבנים היבילים והניידים כמו קרוואנים וכו'. ניתן כמובן גם להוביל מכולות. ישנם מבנים יבילים של בתי ספר ובתי כנסת הבנויים מחומרים קלים, ושמובילים אותם לשטח בחלקים מוכנים. 

שאלות ותשובות בנושא הובלת מבנים

האם ניתן להוביל מבנים ניידים בחלקים?

אפשר להוביל מבנים ניידים בחלקים ללא הגבלה של מספר החלקים. כאשר מדובר במבנה יביל גדול במיוחד, יהיה צורך במספר משאיות הובלה עבור החלקים השונים של המבנה. בדרך כלל, מומלץ לבצע הובלות מסוג זה בשעות הלילה המאוחרות.

באיזה סוג משאיות מובילים את המבנים?

חברת ההובלה בוחרת את המשאית לפי סוג המבנה וגובהו. כאשר מובילים מבנה גבוה ורחב במיוחד, משתמשים בדרך כלל במשאית המתאימה לכך. גם לסוג המבנה ישנה משמעות חשובה לבחירת גודל המנוף המותקן על גבי המשאית או מנוף בנפרד ומשאית בנפרד – הכל בהתאם לתנאי השטח וגודלו ומשקלו של המבנה הנייד אותו צריך להוביל.

האם בכל משאית המובילה מבנים ניידים יש גם מנוף?

פעמים רבות במשאית המובילה את המבנים הניידים יש מנוף. אולם ישנם מקרים בהם מובילים את המבנה במשאית, ומביאים לשטח מנוף בעל נפח גדול המותקן על גבי משאית בנפרד. הפרדה זו נעשית כאשר מדובר במבנים כבדים במיוחד. לעיתים, יש צורך בהבאת 2 רכבי מנוף לשטח כדי להציב מבנה אחד. 

האם נדרש ליווי משטרתי למבנים הניידים?

לא כל מבנה נייד דורש ליווי משטרתי בעת ההובלה שלו. אולם ישנם מבנים גדולים הדורשים תיאום וליווי משטרתי- אם מובלים בצורה של מבנה אחד. אולם, אם המבנים מובלים בתור חלקים, יתכן ויהיה צורך בליווי איש צוות ללא התערבות ליווי משטרתי. האחריות על התיאום בשטח הנדרש לצורך הובלת מבנה יביל בליווי משטרתי, מוטלת על החברה המובילה את המבנה הנייד. 

האם הובלת המבנה הנייד כלולה במחיר הבנייה?

בדרך כלל, התשלום על רכישת מבנה נייד כולל רק את עלות החומרים ואת זמן העבודה של הפועלים. כמובן, שהנהלת החברה מרוויחה את הפער בין הוצאותיה על בניית המבנה הנייד, לבין התשלום של הקונה. אולם, עלות ההובלה לרוב אינה כלולה בתשלום על המבנה הנייד. המזמין יחליט האם להוסיף תשלום עבור הובלת המבנה, או לשכור בעצמו חברת הובלה – הכל בהתאם לסגירה של הלקוח מול חברת הבנייה של המבנה הנייד. 

האם כדאי להזמין לבד הובלת מבנים או לשלם תוספת לחברת הבנייה?

אין ספק שאחת מההתלבטויות של מזמיני המבנים הניידים, היא האם לשלם תוספת לחברת הבנייה עבור הובלת המבנה ובנייתו בשטח, או להזמין לבד חברת הובלה. כמובן, לכל החלטה יש יתרונות וחסרונות. כאשר מוסיפים בתשלום לחברת הבנייה עבור ההובלה- חברות הבנייה ירצו להתנער מאחריות על במנה בעת ההובלה. אולם האם מזמין המבנה יוכל לטפל בעצמו בהזמנת ההובלה בצורה מקצועית? וכאשר נדרש ליווי משטרתי- האם יוכל להשיג בעצמו את האישורים ולבצע את התיאומים הנדרשים? ולכן, כאשר אין למזמין מספיק ידע מקצועי, כדאי לו לשלם מעט יותר, ולקבל הובלה מקצועית ביותר של המבנה. 

עוד כתבות באתר הכל מהכל: