נתיב גלישה

נתיב גלישה – הכוח המניע את הגולש נתיב גלישה, הוא אחד מיסודות בניית האתר, בלעדיו האתר לא שווה כלום. הרבה בוני אתרים אשר מזלזלים בנתיב הגלישה, גורמים לגולשים ללכת לאיבוד ולנטוש את האתר. דבר שיוצר נזק ופגיעה בפרנסה של בעלי האתר. שלב א – עצבו נתיב גלישה נוח אם נבחן את העיצוב הנפוץ של מגוון האתרים באינטרנט נוכל להבחין כי רובם מחולקים למחלקות שונות, כאשר הכניסה הראשית אליהם נמצאת בכפתורים של הדף הראשי באתר. כל מחלקה כזו היא דף אם כתובת URL, נפרדת והכפתורים מהווים כישורים לאותם מחלקות. הבעיה בחלוקה הזו שרוב האתרים לא כל כך מעניקים חשיבות לסדר וההיגיון של הגלישה באתר. רוב הגולשים אשר נתקלים בכעוס הזה, נוטשים את האתר וגולשים לאתר הבא, דבר שמביא לכם בסופו של יום הפסדים פיננסים בגלל שאתר פשוט לא תואם את תפקידו. גולשים נדירים שבכל זאת ניחנו בסבלנות עילאית ממשיכים לסבול, כאשר הם מנסים להבין את ההיגיון אשר עומד מאחורי הסדר הנוכחי ולרוב גם הם פורשים בזעם לאחר מבחר ניסיונות. בבואנו לבנות אתר חשוב מאוד שנקפיד על הנדסת אנוש נכונה, בכל הנוגע לעיצוב נתיב הגלישה של הגולש. תכניסו את עצמכם לנעליים של הגולשים ותנסו לחשוב מה סדר המחלקות שהם היו רוצים למצוא במהלך הגלישה באתר.
נתיב גלישה
נתיב גלישה
שלב ב – תניעו את הגולש לפעול על פי החליל שלכם הדרך הכי טובה להניע את הגולש לפעולה ולהשאיר אותו כמה שיותר זמן באתר לא משנה אם מדובר באתר לייעוץ עסקי או אתר לממכר ממתקים, היא סידור נכון של נטיב הגלישה. הכוונה לנתיב גלישה מסודר, היא עיצוב כפתורי המחלקות בדף הראשי בסדר הגיוני מבחינת הגולש והמידע אותו הוא מעוניין להשיג מהאתר שלכם, בכך אנחנו גם מכוונים אותו ומניעים אותו לדף הכי קריטי מבחינתנו והוא כאמור דף יצירת קשר או דף הקנייה. לדוגמא אם יש לנו אתר אינטרנט לממכר ספרים, סדר כפתורי המחלקות יהיה כדלקמן: אודות החנות, רשימת הספרים במלאי, הספרים במבצע, מחיר ורכישה. כאשר רצוי שבכל דף יהיה כפתור, אשר מקשר אותנו ישירות למחלקת הרכישה, על מנת שלא נצטרך להיטלטל ולחזור לדף הראשי. אחרי שעיצבנו את נטיב הגלישה הנכון על פי התחשבות ברצון הלקוח, הישר לדף החשוב מכולם והוא דף הרכישה, חשוב שנקפיד על תוכן שיווקי נכון וממוקד לכל אורך הנתיב, שיניע את הגולש לבצע את הרכישה. חשוב להבין התוכן השיווקי חייב להיות ממוקד לרצונו של הגולש והלקוח הפוטנציאלי. אתם חייבים לציין ולהדגיש ללקוח בעזרת תמונות, קטעי ווידאו ותוכן שיווקי, מה הם היתרונות של המוצר שלכם ולמה הוא חייב לרכוש אותו. על מנת ליצור את התוכן השיווקי הממוקד עבור הלקוחות שלכם, חשוב שתערכו תחקיר וסקר שוק בין שלל המתחרים שלכם, כך תוכלו ליצור נטיב גלישה שיווקי שיעפיל על המתחרים ויזכה אתכם בכספו של הגולש.