מקומות מומלצים ביוון

מקומות מומלצים ביוון כוללים את העיר העתיקה פיליפי, אתונה, נאפפליו, הר אתוס ואגם קרקיני. אם אתם מחפשים חופשה מהנה והיסטורית, בדקו את היעדים האלה לטיול הבא שלכם.

מקומות מומלצים ביוון חורבות פיליפי עתיקות

ממוקם על ויה אגנטיה העתיקה, האתר הארכיאולוגי פיליפי הוא האתר החשוב ביותר במזרח מקדוניה. הוא מועמד לרישום מורשת עולמית של אונסק"ו. המונומנטים שלה הם עדות להתפתחות הנצרות באירופה בתקופה הנוצרית הקדומה.

האתר הארכיאולוגי פיליפי כולל את האקרופוליס, חומות מבוצרות, פורום רומי ומספר בזיליקות. הוא ממוקם על החוף הצפוני של יוון, כעשרים דקות מקוואלה. הוא נגיש באמצעות מסלולי אוטובוס.

הפורום הרומי של פיליפי הוא קומפלקס גדול של מבני ציבור המסודרים סביב כיכר מרכזית. הוא מתוארך לתקופה האנטונינית של המאה השנייה לספירה. זה ידוע גם בשם אגורה.

פיליפי הייתה עיר מרכזית בתקופה ההלניסטית והרומית. זה היה אתר אסטרטגי לשליטה על המעבר המלכותי ממזרח למערב ומכרות זהב. הרומאים הקימו תיאטרון כדי לשמור על הצופים מפני חיות בר. תיאטרון פיליפי עדיין בשימוש כיום, ומארח פסטיבל קיץ.

המוזיאון הארכיאולוגי של פיליפי שוכן בשירות הארכיאולוגי וכולל ממצאים מהתקופות הנוצרית הקדומה והרומית. המוזיאון מחולק לשני מפלסים. הקומה הראשונה כוללת אגרטלים, מטבעות ואמנות רומית. הרמה השנייה מתמקדת במורשת הנוצרית של האתר.

מקומות מומלצים ביוון הר אתוס

ממוקם בהלקידיקי, יוון, הר אתוס הוא מקום קדוש. זהו הר שגובהו 2000 מטרים. ההר הוא רפובליקה אוטונומית למחצה של הכנסייה היוונית האורתודוקסית.

הר אתוס הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. המנזרים שלה שימרו יצירות מופת של אמנות ימי הביניים. אלה כוללים חפצי זהב וציורים מהמאה ה -13. יש גם סמלים ניידים וכתבי יד מאוירים.

הר אתוס היה מקלט לנזירים נוצרים במאות ה-6-7. הם החלו ליצור קהילות נזיריות קטנות יותר במאות ה-8-9. בשנת 963 לספירה הוקמה הלברה הגדולה בחוף הדרום-מזרחי של ההר.

המנזרים היו מוגנים על ידי קיסרים ביזנטיים. הם נועדו לעמוד בפשיטות של מסעי הצלב. החוקה הראשונה של הר אתוס נחתמה על ידי הקיסר יוחנן הראשון צימיסקס בשנת 972.

בחצי האי של הר אתוס יש מערכת אקולוגית הכוללת מעמדים של ערמונים פראיים. יש בו גם נקיקים, מפלים ובעלי חיים עשירים. זהו ביתם של שועלים, נשרים וחזירי בר.

כדי להיכנס להר אתוס, עליך להיות זכר מעל גיל 18. עליך לקבל אישור ממשרד Hagion Oros בסלוניקי. אתה יכול להביא רק 10 מבקרים לא אורתודוקסים ליום.

מקומות מומלצים ביוון

מקומות מומלצים ביוון נאפפליו

ממוקם על המפרץ הארגולי, נאפפליו היא עיירה מוזרה וציורית. זהו יעד אידיאלי למטיילים המתעניינים בהיסטוריה, תרבות והמטבח המקומי. העיר הייתה בעבר בירת הפלופונסוס, ומילאה תפקיד מרכזי בהיסטוריה של האזור.

האטרקציות העיקריות שלה כוללות את מבצר פלמידי, שהוא מצודה ענקית על צוק סלע 200 מטר מעל הנמל. למבצר היסטוריה ארוכה ומגוונת. ישנם גם מספר מבצרים קטנים יותר באזור.

נאפפליו היא ביתם של מספר מוזיאונים. במוזיאון טולו יש ממצאים המתוארכים לתקופה הפרהיסטורית. במוזיאון קומבולוי יש אוסף מרשים של חרוזי דאגה ממדינות שונות.

בנאפפליו יש מספר חנויות שמוכרות מזכרות ומתנות מקומיות בעבודת יד. חנות הטקסטיל הארוגה ביד Agnythes היא מקום נהדר למצוא בו פריטים מתוצרת מקומית. יש גם כמה מאפיות באזור המציעות מאפים תוצרת בית וממתקים מסורתיים.

שוק האיכרים נאפפליו הוא מקום מצוין לרכוש בו תוצרת ומוצרים מקומיים. המסעדה פתוחה בין השעות 07:00 ל-14:30 בכל יום רביעי ושבת.

ישנן מספר חברות טיולים באתונה המציעות טיולי יום לנאפפליו מאתונה. סיורים אלה מציעים דרך נוחה לראות את אזור ארגוליד. הם פועלים בדרך כלל בקבוצות קטנות וכוללים איסוף במלון.

ארמופולי על סירוס ופולגנדרוס

ממוקם על האי היווני סירוס, Ermopoli היא עיר עם היסטוריה עשירה. היא גם אחת הערים הגדולות ביותר באיים הקיקלאדיים. העיירה היא ביתם של מספר ציוני דרך, כולל בית העירייה, כיכר מיאוליס ומוזיאון האיים הקיקלאדיים. האדריכלות הניאו-קלאסית שלה מרשימה.

כיכר מיאוליס היא המרכז הפוליטי והחברתי של האי. זהו גם המטה האדמיניסטרטיבי של העיר. הכיכר נקראת על שם הגיבור המהפכני אנדריאס מיאוליס. יש כאן בית עירייה, ארמון עירוני, חנויות ובתי קפה.

מוזיאון האיים הקיקלאדיים הוא מוזיאון המציג ממצאים פרהיסטוריים והלניסטיים. הגלריה נמצאת במחסן שהוסב לשנות ה-30 של המאה ה-19. הוא כולל גם תיאטרון קטן.

ארמופולי היא עיר קוסמופוליטית עם הרבה מסעדות וברים. המלון מהווה בסיס טוב לחקור את סירוס (Syros) ואת האיים השכנים שלה. ישנם שירותי מעבורת סדירים לאיים הסמוכים.

נמל סירוס הוא נמל מעבורת מרכזי באיים הקיקלאדיים. המעבורת המהירה ביותר אורכת כשעתיים. הוא מתחבר לאיים הסמוכים אמורגוס, נקסוס, קיאה, קופוניסיה ואיוס.

ניתן גם להגיע לאי ברכב. אתה יכול לשכור רכב, או לקחת אוטובוס.

העיר חאניה

ממוקם במערב כרתים, לעיר חאניה יש היסטוריה עשירה. העיר העתיקה הושפעה ממגוון תרבויות והיא עדיין יעד תיירותי חשוב. תוכלו לחקור את האטרקציות המגוונות של העיר, וליהנות מהטעמים המקומיים.

העיר העתיקה של חאניה היא אזור היסטורי, עם שילוב של השפעות ונציאניות, עות'מאניות וכרתים. הוא מלא בסמטאות צרות המציעות הצצה לעברה של העיר. חלק מהסמטאות הללו הוסבו לגלריות ובתי קפה. ישנם גם מספר מלונות הממוקמים בעיר העתיקה של העיר. חלק ממקומות הלינה הטובים ביותר בחאניה כוללים את המלונות עם נוף לנמל.

במוזיאון הארכיאולוגי של העיר יש אוסף מרשים של ממצאים מינואיים ורומיים. הוא מציג פסל שיש של אדריאנוס, רצפת פסיפס רומית מהמאה השלישית ולוחות חרס עם כתובות. יש גם אוספים של תכשיטי זהב, נשים עם פני ציפורים וממצאים ממערב כרתים.

הנמל של העיר הוא מקום נהדר להירגע בו. הוא מרופד בבתי קפה ומסעדות חיצוניים המגישים פירות ים טריים. אתה יכול גם ללכת לקניות בשוק. חלק מהחנויות פתוחות לאורך כל הקיץ ומוכרות מזכרות.

מקומות מומלצים ביוון אגם קרקיני

ממוקם בצפון יוון, אגם קרקיני הוא אחד מיעדי הצפרות הטובים ביותר באירופה. זה מקום נהדר לטיולים רגליים ושייט. זהו גם פארק לאומי, והוא ביתם של מעל 150 מינים של ציפורים ויצורים אחרים.

באפריל, אלפי ציפורים נודדות עוברות באגם. חלק מהמינים כוללים חסידות לבנות, אוספריות ואיביס מבריק.

קו החוף של האגם מלא גם באוכלי דבורים, אוריולים זהובים ורולים אירופיים. חרקים ממלאים תפקיד חשוב בשרשרת המזון, והם תורמים מרכזיים למשאבים הביולוגיים של האגם.

במהלך הקיץ, האגם הוא ביתם של ציפורים רבות, כולל שקנאים ונשרים. יש גם הרבה חתולי בר. האזור הוא גם ביתם של תאו מים, שחיים בדלתא של נהר ספרצ'יוס.

במהלך החורף, האגם מהווה מקום רבייה לשקנאים דלמטיים. זהו מקום נהדר לצלמים, ונחשב לאתר החשוב ביותר לציפור נדירה זו באירופה.

האגם הוא גם ביתו של קורמורן פיגמי, הנמצא בסכנת הכחדה. זהו גם ביתם של בעלי חיים נדירים רבים, כגון נשרים, תאו וארנבות. הוא נחשב לאחד הביצות המוגנות ביותר ביוון.

אתונה

ממוקם בדרום מזרח יוון, אתונה היא העיר הגדולה ביותר במדינה. הארכיטקטורה העתיקה שלה וציוני דרך היסטוריים מספקים למבקרים חוויה מסקרנת. אתונה גם מציעה לתיירים מגוון פעילויות, כגון סיורים, קניות, אוכל וספורט.

אחת האטרקציות הפופולריות ביותר באתונה היא האקרופוליס. האקרופוליס, שנבנה במאה ה-5 לפנה"ס, הוא נקודת ציון של העיר. הוא עשוי שיש חלבי ויושב על גבעה תלולה. זה נראה כמעט מכל חלק של העיר. היא נחשבת לנקודה הגבוהה ביותר בתרבות היוונית העתיקה.

אטרקציה מרכזית נוספת היא אצטדיון פנאתינאיק. זהו אצטדיון השיש הגדול בעולם. זה גם המקום לאולימפיאדה המודרנית. האצטדיון מכיל 50,000 מקומות ישיבה. הוא שופץ במאה ה -19 כדי לארח את המשחקים האולימפיים המודרניים הראשונים.

אתר חשוב נוסף באתונה הוא שער אדריאנוס. הוא מהווה כניסה סמלית לעיר.

ישנם מוזיאונים רבים באתונה. מוזיאון אתונה לאמנות שוכן בכיכר סינטגמה ומציג יצירות אמנות מהתקופה הניאוליתית ועד לתקופה המודרנית. מוזיאון בנאקי ממוקם גם הוא בעיר וידוע באוסף האמנות יוצא הדופן שלו. זהו ביתם של למעלה מ-120,000 יצירות אמנות.