כיתוב על מצבה טיפים והמלצות

איך לבחור כיתוב על מצבה  

בחירת כיתוב למצבה הוא לא דבר קל, זהו השלב היחיד מתוך תהליך בחירת המצבה בו אתם צריכים לבחור בעצמכם מה יהיה כתוב על מצבת יקירכם ולסכם את כל חייו במשפט אחד, במאמר הבא ניתן טיפים חשובים שינחו אתכם בבחירת כיתוב על מצבה: 

כמה זמן נמשך תהליך בחירת מצבה? 

אז אפשר לקחת נשימה עמוקה ולהירגע, לרוב המצבה נחשפת כשלושים יום לאחר הפטירה, לכן לאחר הפטירה קחו לכם קצת זמן לחשוב ולהחליט ללא לחץ, יש לכם חודש שלם להחליט.

כיתוב על מצבה טיפים והמלצות

בחירת כיתוב על מצבה

משפחות רבות נוהגות להנציח את יקיריהם באמצעות עיצוב המצבה, ציור, פריטים (כמו כד או פרחים) וכמובן משפט על המצבה.
נסו לחשוב על יקירכם, מה הוא אהב יותר מכל והאם יש משפט שליווה אותו בחייו, האם הוא אהב את החברה שסבבה אותו? האם הוא היה איש משפחה? איש של חופש או מוסר עבודה? נסו לתאר אותו איזה איש הוא היה ומיד יעלו כמה משפטים אשר מתארים אותו. 

קבלו השראה

כיתוב על מצבה אם אתם מתקשים למצוא, תמיד ניתן לקבל השראה על תהליך בחירת מצבה כולל משפטים מאתרים שונים כמו מצבות ישראל ולמצוא משפט אחד שיקפוץ לכם מתוך הרשימה שתגידו "זה מתאים", לא משנה אם השתמשו במשפט כבר או לא, אם חשוב לכם להמציא משפט חדש, אפשרי למצוא משפט שכבר קיים ורק לשנות אותו מעט לפי איך שנראה לכם.

מאמר מקצועי באתר הכל מהכל:

כיתוב חובה על מצבה: 

בבואכם לחשוב על כיתוב המצבה, חשוב שתדעו מהו נוסח הכיתוב הבסיסי, המקובל: 

משפט אחד הכולל את שמו של המנוח, שמות הוריו, כמה מילות תואר והתייחסות לנסיבות המוות, לדוגמא: "כאן נח ישראל ישראלי, בן שרה ואברהם, איש יקר ואהוב, שהקים/שהציל/שנפרד מאתנו בטרם עת", וכו'.
(כמובן שיש לכתוב את שמו או שמה של המנוח\ה, ולא ככתוב לעיל).

שמות ההורים מעידים על מינו של המנוח – "בן שרה ואברהם" / "בת שרה ואברהם". 

תאריך הלידה ותאריך הפטירה מופיעים גם הם על גבי המצבה.
בעדות מסויימות מקובל לציין רק את התאריך העברי ובאחרות גם את הלועזי.

ביהדות קיימת אמונה בתחיית המתים, על כן נהוג לכתוב בתחתית המצבה את צירוף האותיות ת.נ.צ.ב.ה  – "תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

חשוב לזכור כי כיתוב על מצבה ' אין חובה להיות יצירתיים.
נסו לנסח את כיתוב המצבה בפשטות ובכנות, במלים שיהיו נכונות תמיד, לכל קורא ובכל זמן. 

הקפידו להזכיר זאת ולתאם את המשפט עם בית העלמין אותו תרצו לקבור את המנוח, לכל בית עלמין יש דרישות מסויימות וכמעט כל בית עלמין בארץ דורש לכתוב על המצבה את המשפט המקובל אותו הסברנו.

לסיכום:

אין ספק שתהליך בחירת כיתוב על מצבה הוא דבר לא קל ויש לחשוב עליו רבות, עם זאת, אין צורך לשבור את הראש, במאמר הבנו שאפשר למצוא משפטים על ידי מאפיינים שהמנוח אהב (משפחה חברים עבודה), הבנו שניתן להיעזר בהספד או במשפטי השראה מאתרים שונים.