ביטוח מבנה משותף 

ישנם אינספור מקרים שבהם בתי המשפט חייבו בעבר את הדיירים בבניין משותף כזה או אחר בנזקים שונים שהתרחשו וגרמו לפגיעות רבות ומגוונות. כך למשל, בית המשפט חייב את הדיירים לשלם פיצויים לאדם שנגרם לו נזק בגלל תחזוקה רשלנית של בניין . אפילו במצב שבו עובר אורח שחלף על יד הבניין ונפצע בידו בגלל בליטה שהייתה בגדר של הבניין, הרי שמי שאחראי לשלם את הפיצוי הם בעלי הדירות בבניין. לכן, מעבר לכך שצריך לדאוג לתקינות של כל החללים המשותפים בבניין, כדאי לעשות ביטוח מבנה משותף כדי לשמור על כיסם של הדיירים. זה נכון שיש תביעות שאינן מאוד משמעותיות מבחינה כלכלית, אך לעיתים תביעות בגין נזקים כאלה עלולות להגיע גם לעשרות אלפי שקלים ואפילו יותר. משמעות הדברים היא שאם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו אתם נכנסים לחובות רק כדי לשלם פיצויים למישהו שנפגע כתוצאה מאחזקה רשלנית בבניין שלכם, כדאי שתעשו ביטוח מבנה משותף כבר עכשיו.

מה זה ביטוח צד שלישי לבניין משותף ולמה זה חשוב?

אם חשבתם לרגע שכאשר מדברים על ביטוח מבנה משותף  מדברים רק על הביטוח למבנה עצמו ולמצבים כמו רעידות אדמה או שיטפונות, אתם טועים. למעשה, היום כמעט כל חברת ביטוח תציע לכם לעשות ביטוח מבנה משותף שכולל גם ביטוח צד ג', ולא כדאי לוותר על האופציה הזאת. מטבע הדברים, ככל שהמבנה המשותף שלכם יותר גדול, יש בו יותר דירות ויש בו מעבר של יותר ויותר אנשים. משמעות הדברים היא שגם הסיכוי לתאונה עולה, בין אם מדובר על תאונה שקורת לאחד מהדיירים, לאורחים או לעוברי האורח. חשוב להבין: אם התאונה נגרמת כתוצאה מתחזוקה לקויה של הבניין, הדיירים הם אלה שיצטרכו לשאת בעלות הפיצויים לאותו אדם שנפגע. לעומת זאת, אם יהיה לכם ביטוח מבנה משותף שכולל גם כיסוי לצד ג', תוכלו לישון בשקט ולדעת שהביטוח יכסה הכול.

ביטוח מבנה משותף 

על ביטוח מעבידים לא מוותרים

לבסוף, עוד נקודה שכדאי לקחת בחשבון כאשר רוצים לעשות ביטוח מבנה משותף, זו הנקודה של ביטוח מעבידים. ברוב המקרים, כאשר הבניין בוחר להעסיק עובדים באופן ישיר ולא ע"י חברה קבלנית, צריך לשלם עבור אותם עובדים תשלומים שונים לביטוח לאומי. במקביל, כדאי מאוד שתהיה לכם גם פוליסת ביטוח שתוכל לכסות כל נזק גופני שעלול להיגרם לאחד מאותם עובדים שמגיעים לבניין כתוצאה מרשלנות. מה לדעתם יקרה אם, לדוגמה, מי שיגיע לנקות את המדרגות אצלכם בבניין ימעד בגלל מדרגה שבורה, ישבור את הרגל ולא יוכל לעבוד כמה חודשים טובים? אתם, בעלי הדירות בבניין, תצטרכו לשלם לו פיצויים, ועלול מאוד להיות שהסכום לא יהיה מבוטל. לעומת זאת, אם יהיה לכם ביטוח מבנה משותף שיכלול גם ביטוח מעבידים, תוכלו לפנות אל חברת הביטוח שלכם והיא תממן את העניין.